Outsourcing serwisu technicznego nieruchomości
Obco brzmiące słowo outsourcing oznacza zlecanie pewnych funkcji i projektów do realizacji na zewnątrz, do podmiotu wyspecjalizowanego w takiego typu działalności, jaka jest nam najbardziej potrzebna w danym momencie. Zalety tego procesu to nie tylko zmniejszenie kosztów, ale przede wszystkim możliwość przekazania pewnych zadań do firm zewnętrznych lub jednostkowych podwykonawców, którzy są fachowcami w danej dziedzinie. Jednym z rodzajów outsourcingu w obszarze związanym z nieruchomościami jest przekazywanie odpowiednim podmiotom odpowiedzialności za obsługę techniczną danego obiektu handlowego lub przeznaczonego do innego rodzaju działalności komercyjnej.
Przekazywanie zadań na zewnątrz
Zarządca nieruchomości to osoba odpowiedzialna za finanse obiektu, jego bezpieczeństwo, stan techniczny oraz poprawne działanie wszystkich systemów. Aby mieć pewność, że tak różne zadania będą wykonane poprawnie, powinien powierzać je firmom zewnętrznym, które się w nich specjalizują. Oprócz księgowości i pamiętania o obowiązkowych przeglądach jedną z ważnych kwestii jest zapewnienie najwyższej jakości obsługi technicznej budynku, ponieważ wiąże się ona z bezpieczeństwem wszystkich osób przebywających i pracujących na jego terenie. Dlatego nie warto oszczędzać i decydować się na niesprawdzone lub niekompetentne podmioty zajmujące się tą dziedziną, które wyróżniają się jedynie niskimi cenami usług. Podczas szukania firmy do obsługi technicznej zarządzanej przez nas nieruchomości powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na doświadczenie i kompetencje jej pracowników, opinie w branży, a także posiadany sprzęt i specjalistyczne narzędzia niezbędne szczególnie podczas nagłych awarii. Równie istotny jest szeroki zakres świadczonych usług obejmujący np. serwis elektryczny, wodno-kanalizacyjny, gazowy oraz i remontowy. Wynajęcie jednej firmy realizującej te wszystkie prace będzie prostsze i szybsze niż szukanie osobnego podmiotu do wykonywania każdej z tych funkcji osobno.